Content marketing

Wielu uczestników projektu przed|PRACA wybiera praktyki, które wiążą się z ich zainteresowaniami czy planami zawodowymi. Ja postanowiłam sprawdzić się w nieznanej dla siebie dziedzinie. Firma Aplikuj.pl wdrożyła mnie w pracę działu contentowego. Dzięki udziałowi w projekcie poznałam to miejsce od środka. Spotkałam młody zespół zaangażowanych i cierpliwych ludzi, którzy codziennie odpowiadali na moje pytania i dawali cenne rady. Moje praktyki trwały jedynie miesiąc, jednak bardzo dużo się nauczyłam. Najcenniejszym, co wyniosłam z projektu, bez wątpienia jest doświadczenie.

Maria: Łatwo jest się dostać na praktyki do Aplikuj.pl czy może młoda osoba powinna posiadać jakieś określone cechy charakteru? Czego szukają obecnie pracodawcy?

 

Patrycja Kosek, Content Manager: Szczegółowe wymagania dotyczące praktykantów lub stażystów zależą w dużej mierze od pracodawcy i branży, w jakiej prowadzi działalność. Gdy my decydujemy się na przyjęcie na praktyki, szukamy osób mających podstawową wiedzę potrzebną do zdań, które zaplanowaliśmy. Przy czym poza bardziej specyficznymi umiejętnościami zawsze mile widziane są cechy charakteru takie jak zdolność do szybkiej nauki, umiejętność pracy w zespole i sumienność.

 

W jaki sposób młoda osoba może się wyróżnić w pracy?

 

Taka osoba może się wykazać przede wszystkim zaangażowaniem i wyobraźnią. Chodzi o pewien stopień zainteresowania obowiązkami, które się wykonuje: narzędziami, ciekawymi rozwiązaniami, nowinkami. Praca w stałym zespole ma to do siebie, że pojawia się skłonność do ciągłego stosowania sprawdzonych rozwiązań; często otwarta osoba z zewnątrz może wnieść coś nowego i pomysłowego. Oczywiście nie zawsze nowe pomysły są wykorzystywane, ale z pewnością lepsze wrażenie robi praktykant, który nawet podczas wykonywania monotonnych zadań potrafi się w nie zaangażować, niż ten biernie “odklepujący” kolejne obowiązki.

 

Jakie są korzyści dla pracodawcy ze współpracy z młodą osobą?

 

Główna korzyść to ta, o której wspomniałam wyżej – młode osoby mają świeże spojrzenie i często dobrze orientują się w trendach, co jest cenne niemal w każdej branży. Nasze zespoły składają się głównie z młodych ludzi, ponieważ są ambitni, nie boją się pytać i dość szybko się uczą – chętnie rozwijają kwalifikacje i mają realny wpływ na skuteczność działań firmy.

 

Jak wygląda współpraca z młodymi praktykantami w ramach projektu przed|PRACA? Czego mogli się nauczyć u Państwa i czy w pełni skorzystali z dostępnych możliwości?

 

Współpraca z Tobą była bardzo udana – świetnie dogadywałaś się ze współpracowaniami, szybko opanowywałaś każde zadanie i żywo uczestniczyłaś w działaniach całego zespołu. Miałaś okazję współpracować z dwoma działami, dzięki czemu uczyłaś się zarządzania treściami, poznałaś zasady content marketingu, nabrałaś dużej wprawy w pracy z tekstem, zdobyłaś też bardziej techniczne umiejętności obsługi panelów administracyjnych i tworzenia podstawowych elementów treści w kodzie html.

 

Ja również uważam, że miałam wspaniałą możliwość współpracy z Państwem.  A czy uważa Pani, że praktyka w tak młodym wieku jest właściwą drogą dla młodych osób, czy może jest inna ścieżka do zdobycia wyjątkowego doświadczenia zawodowego?

 

Myślę, że to jeden z najlepszych sposobów na rozpoczęcie kariery zawodowej. Praktyki i staże to bardzo cenne doświadczenia, które nie tylko wzbogacają o fachową wiedzę i podnoszą kompetencje, ale także dodają odwagi i rozwijają umiejętności komunikacyjne. Odbycie takich praktyk jest też oczywiście dużym plusem w oczach przyszłych pracodawców podczas rekrutacji.